Strippers en sportschool bezoekjes

3 november 2014 - Sydney, Australië

Ik dacht ik geef dit verhaal een interessante, misschien licht schokkende titel om de nieuwsgierigheid eens flink aan te wakkeren… Gelukt?! (Niet verzonnen, de uitleg staat verderop in het verhaal)

Hoi lieve allemaal, hierbij weer een update uit - hoe kan het ook anders - Sydney. Mams heeft natuurlijk de laatste 2 posts geschreven, en ik vond dat het wel weer tijd was om mijn blog terug te claimen! (grapje mam)

Waar zal ik eens beginnen? Eerst nog even snel over onze vakantie. Dinsdag dus bij ’t Hilton ontbeten, echt leuk om eindelijk eens te kunnen laten zien waar het voor mij allemaal gebeurt. Een groot deel van m’n favoriete collega’s waren er, en ze kwamen allemaal even buurten bij ons aan de tafel. Lekker verwend! De rest van de dag een beetje toeristisch gedaan, operahouse, botanic gardens, museum of contemporary art etc. Best gek, ik zag "Vivian in Sydney” ineens door mama’s ogen en dat maakte me trots. Ik kon haar de leuke plekken laten zien maar belangrijker nog, ze kon zien dat het goed met mij gaat hier. Eye opener!

Mama heeft onze vakantie al helemaal beschreven dus ik zal het niet herhalen. Wel gek, was er in 2 weken al erg gewend aan geraakt dat ze er was. Ik vond het heel erg leuk om dit allemaal te kunnen delen, om te kunnen laten zien waar ik woon en werk. Hoop dat het voor mama net zo leuk was!

Nu ben ik dus al weer meer dan een week alleen, en m’n leventje is weer vrij normaal. Afgelopen week 6 dagen gewerkt en deze week staan er ook weer 6 dagen in de agenda, maar ik vind het niet zo erg. Ik vermaak me wel met m’n collega’s en de strengste supervisor (Fiona) is met verlof, wat ook best wel fijn is moet ik heel eerlijk zeggen. Ze was wel aardig maar we konden nooit snel genoeg werken en dat is best stressvol soms… We krijgen volgende week een nieuwe, spannend!

Afgelopen week ook weer flink wat afgelachen met de bende, ben blij dat ik er weer ben! Nu Fiona er niet is valt Dru, de outletmanager, 2 dagen in als Chris er niet is en dat zorgt voor hilarische taferelen. Hij neemt ons nogal graag in de maling… Ben ik een tafel aan het poetsen, hoor ik achter me ”Ehm, exCUSE ME?!” Ik dacht ahh nee, vast weer een gast met een moeilijke vraag, wat nu weer… Draai ik me om, zie ik dat het Dru is, heel trots. "Team: 0. Dru: 5.”
Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd, maar de hotel manager is dus Duits en als hij binnen komt zegt hij HAAAALLLOOOOO met zo’n sterk accent, wat Dru erg goed na kan doen. Vandaag hoorde ik die HAAALLOOOOO dus, en ik dacht Dru, ik trap er mooi niet in! Was het echt de hotelmanager… Ik moest zo hard lachen, en Dru die naast me stond zei "Vivian! You’re gonna get me fired!” Oeps, moet hij hem maar niet zo vaak na doen!

Nee, het is echt gezellig op het werk. Ik ga vooral de jongens heel erg missen als ik weg ben, want ondanks dat ze me graag plagen zijn ze toch wel heel erg aardig voor me. We kunnen ook de gekste dingen mee maken en soms zijn we meer aan het klooien dan aan het werk. Pas ook, Justin had last van z’n tong en daardoor sliste hij als hij praatte. Was op zich al hilarisch, maar we hadden al helemaal lol toen een aantal gasten dachten dat hij "Speciaal" was…. Haha!

Ohja, blunder. Moest even bijspringen bij roomservice omdat het zo druk was maar ik was zo stom om de armband met de elektronische sleutel vergeten mee naar boven te nemen. Mocht ik naar beneden bellen, of ze alsjeblieft even de deur naar de dienstlift open wilde doen op de 43e verdieping…. *schaam schaam* (Gelukkig is de manager tof. Ondanks de drukte was hij niet geïrriteerd, nee het enige wat hij zei was ”HAHA! I’ll come get you”)

Oh, en heb me dinsdag ingeschreven bij de sportschool van het Hilton. Niet verkeerd! Er zijn best veel apparaten, het is nooit echt druk en er is ook een zwembad met sauna en stoombad enzo. Ik vind het ook wel fijn tijdverdrijf, als ik vroeg klaar was zat ik me soms de halve dag te vervelen en dat heb ik nu niet. Er gaan ook best veel mensen van ons team dus dat is gezellig. En als ik geen zin meer heb om te sporten ga ik lekker zwemmen of chillen in de sauna, prima leven! Vorige week al 4 keer gegaan :)

Oké dat was het sportschool gedeelte, dan nu over naar de stripper! Haha. Jullie zijn vast heel benieuwd, maar ik ben niet naar een stripclub geweest hoor. Justin had met een gast gepraat in de sportschool, die dus stripper was, en hij kwam de volgende ochtend bij het ontbijt. Hij bleek half Nederlands te zijn en hij vond het erg leuk om zijn beperkte kennis van de Nederlandse taal op mij te testen: ”Dankewel! Hoe gaat met jou? Goeeeeeeed!” Het was voor ons natuurlijk wel interessant, die had nog eens een tof verhaal! Dat maak je niet vaak mee, dat iemand de wereld over tourt als stripper. We hebben best veel met hem gekletst, het was leuk om eens iemand te hebben waarbij je niet altijd overdreven netjes hoeft te doen… En hij was erg aardig. Hij blijft nog tot vrijdag en ik vond het wel een mooi verhaal, dat we nu een stripper kennen!

Ik raak trouwens zo in de war door het weer, de ene dag smelt ik bijna van de hitte en de dag erna is het super koud en loop ik te verkleumen in m’n korte mouwen. Stom! Het onweert/stormt hier door die hitte ook best vaak, wat ik eigenlijk wel tof vind. Ik hou daar wel van! Tenminste, zaterdag even niet. Toen was ik nog niet thuis…

Ik spring weer lekker van de hak op de tak hé?

Oké dat was het wel weer even voor vandaag, nu is het tijd om te skypen met Gijs. Dag lieve mensen in Nederland!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank:
    Hallo liefje.
    Altijd heel erg leuk om jouw blogs te lezen.
    Ja zeker, mama en ik zijn allebei bijzonder trots op je met je grote avontuur van ruim 6 maanden.
    Duurt niet eens meer zo lang en je komt al weer thuis bij ons en bij Gijs natuurlijk. Ik verheug me eerst nog op mijn bezoek aan jou in Sydney. Ben er al vaak geland maar nog nooit van de luchthaven af geweest.
    Leuk zo veel werk als je doet. Ook goed voor de finansies.
    Groeten van papa.
  2. Brigitte en Ed:
    3 november 2014
    Haha wat een heerlijk verhaal weer Vivian, je bent een kanjer dat je je zo goed staande weet te houden en hier ook storm hoor dus je kunt je hart ophalen als je over een tijdje weer thuis bent! Geniet van de weken die eraan komen, dit nemen ze nooit meer van je af. Liefs de Labannen xxx
  3. Wendy:
    3 november 2014
    De sportschool van het Hilton... Toe maar! Dat wordt weer wennen in januari, bij Basic Fit Breda.
    Verlang naar de warmte van Australie, het onweer daar kan ik missen als kiespijn. Brrrr, zomaar vanuit het niets donder en bliksem. Nee, daar houdt Wendy niet van! Geniet van je leven daar, dochterlief! Want oh, je gaat de leuke kanten van wonen, werken en relaxen in Sydney missen! Maar ik hoef dat eigenlijk niet te zeggen, want heb gezien, dat je dat volop doet daar down under!
  4. Ilse:
    3 november 2014
    Stripper in de sportschool en dan van de hak op de tak, trouwens hebben ze daar geen trap? 43 verdiepingen naar benee, geen sportschool meer nodig!
    Leuk leesvoer weer en af en toe een punt van herkenning maakt het voor ons nog leuker!
    Ron & Ilse
  5. Jos Brakkee:
    5 november 2014
    Leuk verhaal weer Vivian. En inderdaad: dit soort koppen verkopen.
    'Sex sells' is een bekend adagium in de marketing.